woensdag 19 oktober 2011

Windsurf sessie op Ouddorp

Dinsdag 18 oktober en westen wind kracht 6-7 voorspeld.
Waar ga je dan varen? Na wat overleg met wat surfmaatjes besloten om naar Ouddorp te gaan. De wind is daar dan nog bijna sideshore en er lopen leuke golven, ook met eb.
Onderweg telefoon van Marijn " ik blijf in Vrouwenpolder, het ziet er hier goed uit"! Ik twijfelen. Even later sms-je "toch naar Domburg". Ik toch maar doorgereden naar Ouddorp.

Eerst eens bij "flauwe werk" gaan kijken, maar het zag er tegen de zandbank een stuk beter uit. Doorgereden naar de volgende duinovergang bij strandtent Iloon. Pak aangedaan 4.7 gepakt en m'n 92 liter board en een redelijk stuk lopen door het duinpad naar het strand, daar opgetuigd en het water op.
4.7 was full power dus meteen vol gas de eerste golven tegemoet. Het leuke hier is dat je meteen vooraan goed kunt springen maar ook achterin op een zandbank. Zo dus ook met golfrijden, achterin beginnen, golfje afrijden,6 a 7 turns, dan een stukje stuiteren en bij het strand weer een golf pakken!

Erg lekker gevaren en ik ga hier zeker vaker naartoe!

Ik heb nog gefilmt met de helmcam, 1,5 uur aan film nu teruggebracht naar ruim 6 minuten! Zie hier een impressie van de middag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten