woensdag 13 november 2013

Big Storm @ Domburg

Storm!! windkracht 12 in sommige delen van nederland, maar 's middags op Domburg gelukkig wat minder.
 Ik denk kracht 9-10 beaufort. Ik kwam om 13u aan en er was 3 man op het water, waaronder Wout Burman, die sprong echt huizenhoge backloops met vaak perfecte landing, Respect!! 
Snel mijn 3.4 FireLight opgetuigd en het water op, meteen zwaar gespoeld en teruggelopen, de stroming was nogal heftig. 
2e poging vlot door de branding paar kleine sprongetjes om in te komen en aan de wind te wennen, want die was echt bruut. 
Golfrijden op die grote golven was echt een uitdaging, paar keer echt voor de lip gegaan en dat is overpowerd niet echt gemakkelijk. Wel lekker gevaren, paar forwards en backloops gesprongen, maar vooral veel "op safe" gevaren. 
Rond half vier zakte de wind iets in waardoor ik stond te dobberen in de branding van 4m hoog, en dat moest ik eindigen met een flinke spoelbeurt en een gebroken mast. Uiteindelijk wel een heel spectaculaire dag!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten