woensdag 14 september 2011

New toy: Hotsails FireLight

Net nieuw binnen is de FireLight van Hotsails. Dit zeil is ontworpen met als doel het lichtste wave-zeil op de markt te maken. en met 2847 gram is dat aardig gelukt. Als ik de zeilzak oppak twijfel ik iedere keer of er wel een zeil inzit! Het zeil is niet alleen licht, het zit ook nog goed in elkaar, versterkingen op de juiste plaatsen doen vermoeden dat het zeil niet binnen een jaar uit elkaar waait.



De natte test van dit zeil werd geplaagd door erg lichte wind, dus een freestyle board eronder en toch maar proberen, tot mijn verbazing kon ik met dit zeil erg makkelijk en snel planeren, zo'n 14 knopen wind, freestyleboard 110 liter en mijn 85 kg , en het is maar een 5.3! Erg efficiƫnt zeil dus, en vooral licht, licht, licht!!! voelt gewoon lichter als een 3.7 en toch meer druk dan met mijn gewone Fire 5.3.
handling is door het zeer lage gewicht gewoon geweldig, en ik denk dat ik er ook maar een grotere maat van bestel. En dan kom ik meteen op het enige nadeel van dit zeil, Prijs rond de 765,- euro!

Hier nog 1 minuut film van het zeil in actie tijdens de eerste test, krijg je een goede indruk van de bolling,twist enz. van de FireLight.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten